بهترین جفت ارزها برای تریدر‌های مبتدی🤩

مفهوم جفت ارز

در بازار فارکس شما وقتی معامله‌ای انجام می‌دهید یعنی اینکه ارزش یک ارز را در مقابل دیگری سنجیده‌اید. بگذارید یک مثال بیاوریم ، جفت ارز EUR/USD تشکیل شده از بخش یورو و دلار امریکا که در واقع ما ارزش هر یک یورو را در مقابل دلار امریکا می‌سنجیم. به بخش اول که EUR  هست میگوییم جفت ارز پایه (base currency)  و به قسمت دوم جفت ارز تکمیل کننده یا (quote currency) گفته می‌شود.

جفت ارز‌های اصلی و فرعی

جفت ارز های اصلی که بهترین موقعیت‌های دنیای فارکس هستند ، روزانه بیش از 85 درصد معاملات دنیای فارکس بر روی انها صورت می‌گیرد. وجه اشتراک تمام جفت ارز ها اصلی یا ماژور بودن دلار امریکا در یک طرف انها می‌باشد.
حال در ان طرف ماجرا جفت ارز های فرعی یا کراس در هیچ طرفه معامله دلار امریکا وجود ندارد ولی همچنان معاملاته زیادی در کراس ها یا مینورها اتفاق می‌افتد.

حالا این سوال در ذهن ما ایجاد می‌شود که چه جفت ارزی برای یک معامله‌گر مبتدی مناسب می‌باشد؟

در مقالات قبل توضیح دادیم که چه نوع عادت ها و روند فکری را در خود به عنوان یک معامله‌گر تازه کار پرورش بدهیم. در اکادمی بریتیش ادم ما کورس‌های معامله‌گری بانکی را برگزار می‌کنیم تا به این نیاز معامله‌گران را برطرف کنیم. از نظر ما در اوایل معامله‌گری خود بهترین کار این می‌باشد که یک الی دو جفت ارز ماژور را که فکر می‌کنید به روحیات شما نزدیک می‌باشد را انتخاب کنید.
در واقع تمام کارنسی پیرها(currency pair) دارای یک ویژگی خاص هستند که می‌توانیم به بعضی از شخصیت های انسانی نسبت بدهیم. به عنوان مثال GBP/USD یا جفت ارز پوند انگلیس در فارکس به یک انسان سرکش که پر از هیجان است تشبیه می‌کنند یا EUR/USD را برادر ارام و خونسرد پوند انگلیس می‌نامند. که همین جزییات کوچک یک معامله‌گر حرفه را از تازه کار تفکیک می‌کند.

جفت ارز پیشنهادی ما برای افراد مبتدی:

یورو یو اس دی (EUR/USD) یکی از قابل پیش بینی ترین جفت ارز ها با نوسانات شدید و پر از موقعیت معاملاتی هست که اکثر معامله‌گران تازه کار از همین جفت ارز استفاده می‌کنند تا با محیط فارکس و کنترل احساسات هنگام ترید اشنا شوند.
جی بی پی یو اس دی (GBP/USD) از جفت ارز هایی هست که با نوسانات شدید خود معامله‌گر هایی که دنبال هیجان بیشتر و ریسک بیشتر هستند را جذب خود می‌کنند. البته باید متذکر بشویم که هر چقدر نوسانات باعث بشوند که معامله شما سریع تر سود بکند به همان مقدار نیز باعث می‌شود سریع تر ضرر کنید.

انتخاب جفت ارز مناسب در کورس انلاین معامله‌گر حرفه‌ای:

یکی از سر فصل های مهمی که ما در طی دوره انلاینمون بهش برخورد می‌کنیم انتخاب یک واچ لیست یا چند جفت ارز مناسب برای شما می‌باشد. حال به این صورت است که فردی سبک زندگی پرمشغله‌ای دارد و نمی‌تواند وقت زیادی را صرف تریدینگ بکند که در این صورت ما سیستمی مخصوص همین فرد را با همدیگه طراحی می‌کنیم که در کنار بیزینس ،  به تریدینگ هم زمان قابل تاملی پرداخته بشود.
و در اخر ما به صورت هفتگی و روزانه بازار را تحلیل می‌کنیم و در کانال تلگرام LSE center به بررسی و انالیز جفت ارز های مهم هفته می‌پردازیم ، که شما به راحتی میتوانید واچ لیست خود را با بقیه افراد تنظیم کنید و از موقعیت معاملاتی جا نمانید.
علاوه بر ای نوع خدمات ما به صورت روزانه اخبار و تحلیل اقتصاد به زبان فارسیهم در کانال اکادمی برای شما معامله‌گران عزیز قرار می‌دهیم که گاهی اوقات مسائل اموزشی فاندامنتال را به صورت پراکنده در چنلمون اموزش می‌دهیم.

این روز ها خیلی روش های پول در آوردن زیاد شده اما روشی که بهت استقلال بده و در هر جا و زمان فقط با یه گوشی و یه اینترنت بخوای پول در بیاری به ندرت پیدا میشه 🤔
من امیرحسین بنی آدم، ملقب به بریتیش ادم
اینجام تا روشش رو بهت یاد بدم…
خودم ۳ سال و نیم هست که توی بازار فارکس فعالیت دارم و متخصص شدم…رزومه معاملاتی و استیتمنت خودم رو به اشتراک گذاشتم تا ثابت کنم که خودم تو این راه موفق شدم و تو هم میتونی موفق بشی .

منتورینگ حرفه‌ای در خدمت شماست

بعد از اینکه شما دوره معامله‌گر حرفه‌ای را تمام می‌کنید با توجه به سطح مهارتتان در معامله‌گری و قدرت تحلیل تکنیکالتان به منتورهای مختلف سپرده می‌شود. در اکادمی بریتیش ادم همه منتورها و مربی‌های ما از استاندارهای سختگیرانه‌ای میگذرند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر هدف شما رشد سرمایه شخصی باشد یا اگر بخواهید عملکرد خود را در معامله‌گری بهبود بدهید ، ما منتورهای حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا در این مسیر دشوار معامله‌گران تازه کار را هدایت کنند.

کلام اخر

در کل دنیای معامله‌گری ممکن است در اوایل خیلی پیچیده و حتی سخت به نظر بیاید. کارهای ساده ای مثل انتخاب یک جفت ارز ساده برای ترید زدن یا انتخاب تایم فریم مناسب ممکن است سال‌ها زمان ببرد. ولی شما همیشه می‌توانید از تجربیات دگر معامله‌گرها استفاده کنید و چه کسی بهتر از منتورهای اکادمی که تجربه چندین سال همکاری با پراپ فرم ها را دارند. ولی در نهایت تصمیم نهایی با شماست.

برای دریافت مشاوره تخصصی

فقط کافیه اطلاعات زیر رو پر کنی