فاندامنتال بازار فارکس از صفر تا صد

خیلی از مواقعی که شما حدضرر می‌خورید شاید دلیل فاندامنتال داشته باشد. بیش از 70 درصد از معامله‌گرها حتی نمی‌دانند استفاده درست از اخبار فاندامنتال و اخبار سیاسی و اقتصادی دنیا به چه صورت می‌باشد.

اموزش فاندامنتال فارکس از صفر تا صد 

خیلی از مواقعی که شما حدضرر می‌خورید شاید دلیل فاندامنتال داشته باشد. بیش از 70 درصد از معامله‌گرها حتی نمی‌دانند استفاده درست از اخبار فاندامنتال و اخبار سیاسی و اقتصادی دنیا به چه صورت می‌باشد. در این بلاگ به صورت کامل تحلیل اخبار و فاندامنتال از صفر را به شما اموزش می‌دهیم علاوه بر ان حتی استفاده درست از اخبار اقتصادی و جنگ‌های بین کشورها را نیز به شما اموزش می‌دهیم. به صورت کلی فاندامنتال و اخبار سیاسی و اقتصادی دنیا می‌تواند وین ریت شما در معاملاتتان را حداقل 15 درصد افزایش بدهد . پس در ادامه این بلاگ همراه ما باشید تا به صورت اصولی تحلیل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال بازار های مالی را یاد بگیرید.

بریتیش ادم و فاندامنتال بازار

چرا یادگیری فاندامنتال از صفر انقدر سخته؟

اگر بخواهیم یادگیری اصول تحلیل بنیادی (فاندامنتال از صفر) را به چیزی شباهت بدهیم، مثال درست این می‌شود که شما بخواهید یک سریال تلویزیونی را از فصل هشتم ببنید مسلما چیز زیادی دستگیرتان نمی‌شود. اصولا شما نیاز به اشنایی با تمامی کارکترهای فیلم و داستان اصلی  فرعی دارید و همینجوری از وسط خط داستانی نمیتواند با سریال مد نظر ارتباط بگیرید.
حال یادگرفتن اخبار و فاندامنتال از صفر هم به این صورت می‌باشد، در واقع شما وسط یک سریال بسیار طولانی هستید پس مسلما نیاز به این دارید که از اول این ماجرا را پیگیری کنید. در اوایل می‌توانید از اصطلاحات شروع کنید که معنی هر کدام چیست و چه کاربردی در بازار دارد و در نهایت چه تاثیری روی چارت فارکس و کریپتو می‌گذارد. در ادامه ماجرا شما به صورت پیوسته پیگیر اخبار حال حاضر دنیا می‌شوید که بعد از مدتی تبدیل به سرگرمی برای شما می‌شود. ولی این سرگرمی یکی از بزرگ‌ترین کارت های برنده شما در مارکت فارکس می‌شود به دلیل اینکه با تحلیل اخبار شما با دقت بیشتری چارت را می‌توانید پیش‌بینی و تحلیل کنید.
یادگیری تحلیل بنیادی

مفاهیم اولیه فاندامنتال چیست ؟

شاید برای کسی که یک معامله‌گر مبتدی هست شروع این کار بسیار دشوار و پیچیده باشد. به دلیل پراکندگی بالای مطالب فاندامنتال بازارهای مالی ، یادگیری بشدت سخت می‌باشد ولی نگران نباشید ما در اکادمی بریتیش ادم تمام این موضوعات را از پایه دسته بندی کردیم و حتی برای شما مربی خصوصی در نظر گرفتیم تا کامل فاندامنتال از صفر را با منتور شخصی یاد بگیرید.
در کورس کندل دنس ما به موضوعاتی مثل تحلیل اخبار روز دنیا و تاثیر وقایعی مثل جنگ و تهدید بین کشور ها پرداخته‌ایم . و در نهایت تاثیر تحلیل بنیادی را در چارت به شما نشان می‌دهیم. علاوه بر همه این موضوع ما در دوره رقص کندل ها به موضوعاتی مثل تحلیل تکنیکال و تاثیر روان‌شناسی در بازار فارکس را توضیح دادیم.
یه موضوع مهم این هست که کورس کندل دنس هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و در واقع یک هدیه از طرف اکادمی بریتیش ادم به شما عزیزان می‌باشد. 

هدف از تحلیل اخبار چیه؟ (تحلیل بنیادی)

هدف از تحلیل بنیادی، کشف قیمت واقعی سهم و مقایسه آن با قیمت فعلی به منظور تخمین ارزندگی سهم است. در صورتی که قیمت واقعی سهم بالاتر از قیمت فعلی آن باشد، سهم پتانسیل رشد داشته و برای سرمایه‌گذاری مناسب خواهدبود؛ اما در صورت پایین‌تر بودن قیمت واقعی سهم نسبت به قیمت فعلی، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی سهم کاذب بوده و دارای حباب است. همچنین، در صورتی که نتیجه تحلیل بنیادی به برابری قیمت واقعی و قیمت فعلی سهم ختم شود، نشان‌دهنده منصفانه بودن قیمت فعلی است. در چنین شرایطی، خرید و فروش سهم، تأثیری در کسب سود سرمایه‌گذار نخواهدداشت.
پس در واقع کل پروسه تحلیل فاندامنتال از صفر بخشی از مسیر سودده بودن شما می‌باشد پس باید از همین امروز یادگیری فاندامنتال را به صورت جدی پیگیری کنید. حتی بعضی از سبک های معامله‌گری فقط شامل معامله در تایم خبر می‌شوند که از نوسانات هیجانی بهره می‌برند.

با بریتیش ادم تحلیل فاندامنتال و بنیادی

برخی از تعاریف مهم فاندامنتال فارکس

بعضی از تعاریف و مفاهیم اولیه بازار هستند که شما به صورت پیش فرض نیاز به دانستن انها دارید تا بتوانید اخبار و مقالات مورد نظر را بررسی کنید. حالا قصد داریم تا برخی از این موارد را برایتان بیاوریم ولی اصل ماجرا در دوره ریگان کندل دنس می‌باشد. بعضی از مواردی که شما در حین تحلیل بنیادی یا فاندامنتال از صفر بهش می‌رسید این موارد هست:

  • شاخص قیمت مصرف کننده (CPI): CPI یا شاخص هزینه مصرف کننده یک شاخص اقتصادی است که نشان دهنده افزایش میانگین قیمت‌ها در یک اقتصاد در یک دوره زمانی خاص است. داده‌های تورمی مورد مطالعه در شاخص CPI، به‌صورت قدرت خرید و افزایش قیمت کالاها و خدمات در یک اقتصاد نمود پیدا می‌کند که می‌تواند بر سیاست‌های پولی یک کشور تاثیرگذار باشد.
  • شاخص قیمت تولید کننده (PPI): شاخص PPI یا شاخص قیمت تولیدکننده چیست و چه چیزی را اندازه گیری می‌کند؟ PPI مخفف شاخص قیمت تولید کننده (Producer Price Index) است. شاخص PPI یک شاخص اقتصادی است که حرکت قیمت‌ها را از دیدگاه فروشندگان و تولید کنندگان ارزیابی می‌کند. این شاخص با شاخص CPI که تغییرات قیمت را از دیدگاه مصرف کننده ارزیابی می‌کند، متفاوت است.
  • شاخص مدیران خرید (PMI): «شاخص مدیران خرید» (Purchasing Managers’ Index) که معمولا آن را با علامت اختصاری «پی ام آی» یا PMI می‌شناسیم، شاخص و معیاری برای ارزیابی فعالیت اقتصادی بخش تولید و خدمات اقتصاد یک کشور است. این شاخص براساس پرسش‌نامه‌ای که توسط مدیران خرید شرکت‌های مختلف تکمیل می‌شود، محاسبه می‌شود.
  • نرخ بیکاری: نرخ بیکاری (Unemployment rate) عبارت است از نسبت تعداد بیکاران به کل نیروی کار (افراد بالای 15 سال که آمادگی و توانایی کار کردن دارند) که در یک دوره زمانی مشخص (معمولاً یک ماه) به دنبال کار بوده اند اما موفق به پیدا کردن شغل نشده اند. این نرخ به صورت درصدی بیان می شود.
  • شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP): تولید ناخالص داخلی ((GDP)Gross Domestic Product) مهم‌ترین متغیری است که در تجزیه و تحلیل‌ها و ارزیابی‌های اقتصاد کلان از آن استفاده می‌شود و در ایران برابر با: کل ارزش ریالی محصولات نهایی تولیدشده توسط واحدهای اقتصادی مقیم کشور در دورهٔ زمانی معین (سالانه یا فصلی) است.

خیلی از موارد مهمی هستند که در داخل کورس اصلی ما ینی دوره تن ایکس به صورت جزئی بررسی می‌شود. در واقع برای تحلیل اخبار شما نیاز دارید تا منتور و مربی مجرب نحوه تحلیل اخبار درست را به شما اموزش بدهید تا بتوانید به نحوه احسنت از ان استفاده کنید.

فاندامنتال یا تحلیل بنیادی

حرف اخر در مورد یادگیری تحلیل بنیادی یا فاندامنتال 

موفقیت در بازارهای مالی در کنار ریسک موجود در این بازارها نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی می باشد و بهترین توصیه برای سرمایه گذاران و سهامداران آنست که ابتدا از طریق تحلیل بنیادی سهم ها و شرکتهای پرپتانسیل را انتخاب و سپس با استفاده از دانش تکنیکال در بهترین زمان به آنها ورود و پس از رسیدن به اهداف مورد نظر از آن خارج شوند. اما در نظر بگیرید که داشتن مربی در این مسیر از هر چیزی مهم تر هست. اگر دنبال مربی و منتور فارکس هستی پس حتما اینستاگرام ما رو فالو داشته باشید و از تحلیل اخبار روز دنیا مطلع شوید.

برای دریافت مشاوره تخصصی

فقط کافیه اطلاعات زیر رو پر کنی